van top Gulpenerberg naar Teuven

27 januari 2022 - Beekdaelen, Nederland

Weersvoorspelling voor vandaag: tot middag droog! Een goed vooruitzicht dachten wij, helaas het werd regen vanaf het vertrekpunt op de top van de Gulpenerberg! Helaas kon Hugo er vandaag niet bij zijn (werk).

Vertrekpunt op de Gulpenerberg Onderweg naar Teuven

Zoals gebruikelijk werden eerst de auto’s in Teuven (kasteel) en op de Gulpenerberg geparkeerd. Rond tien voor tien starten we vol goede moed met onze etappe naar Teuven.

Jan, zwoegend! Onderweg naar Teuven

Ook vandaag krijgen we het niet kado! Stevige klimpartijen, veel regen en kilometers modder moeten we weerstaan. Het lukt ons wonder boven wonder om niet onderuit te gaan.

Onderweg naar Teuven Onderweg naar Teuven

Onderweg, in de regen, hebben wij toch onder het genot van een beker warme koffie en onze boterhammen ervoor gezorgd dat onze energie op peil blijft. We hebben op dat moment nog zo’n twee uurtjes te gaan!

Onderweg naar Heijenrath Op de top van de Hakkenberg Afdeling holle weg op de Hakkenberg Onderweg naar Teuven Onderweg naar Teuven

De beklimming en afdaling van de Kappenberg vergde veel van onze energie. Op de top (252 meter) passeren wij bij grenspaal nummer 14 het drielandenpunt: Nederland, Vlaanderen en Wallonië.
Met behulp van onze wandelstokken, absoluut onmisbaar, weten wij de klus te klaren. Rond twee uur arriveren bij onze auto in Teuven.

Eindelijk herkenbaar blauw-wit, de route

Reactie naar Hugo

Onderweg naar Teuven! Kan niet missen!

Onderweg naar Teuven

Hier drinken we eerst nog een warme beker koffie, verruilen onze modderschoenen voor de zondagse en rijden dan naar onze 2e auto op de Gulpenerberg.

Koffie in bushuisje Selfie in Teuven

Wat hebben we weer genoten van de mooie natuur! Rond de klok van drie uur zijn we weer thuis in Nuth.

Tevreden kijken we terug op deze bijzondere inspannende dag! Nog even volhouden. Komt helemaal goed!