van Teuven naar Mheer

10 februari 2022 - Beekdaelen, Nederland

Naar deze dag hebben we ook weer met veel plezier uitgekeken! Hugo gaat vandaag ook weer mee! Gezellig!
Daar voor vandaag veel regen gemeld is hebben we besloten om een uur vroeger te vertrekken. Half negen na koffie bij Jan vertrekken we met twee auto’s naar Mheer en parkeren de auto bij de Steegstraat. In deze straat eindigt vandaag onze etappe. Daarna rijden we binnendoor naar Teuven. De tweede auto wordt geparkeerd, we starten om half tien voor weer een mooie uitdaging.

Verdwalen lukt niet Onderweg

De zesde summit, de Kattenroth (209m) staat onderweg op het programma! We hebben geluk het is (nog) droog de regenkleding hebben we (nog) niet nodig.

Vergezicht onderweg van Teuven naar MheerIn de bossen, goed pad!Beklimming, water en modderWijngaard

Pauzeplek onderweg van Teuven naar Mheer

Pauzeplek onderweg van Teuven naar Mheer

Rond de klok van 12 uur, na een pittige klim, kregen we zin in koffie en het hongergevoel kreeg de overhand. Tijd voor de lunch!
Een beker warme koffie en een overheerlijk worstenbroodje en onze boterhammen zorgde ervoor dat onze honger gestild werd. Na deze rustpauze werd de route weer opgepakt.

Afdaling, water en modder
Voordat we aan deze afdaling begonnen werd het toch tijd om de regenkleding te voorschijn te halen. Het regende steeds harder!! Dit was helaas ook voorspeld. Tot in Sint Maartens-Voeren alleen maar regen, behoorlijk! Dat mocht de pret gelukkig niet drukken!

Kerk Sint Maartens-Voeren

Spoorbrug Sint Maartens-Voeren

Spoorbrug Sint Maartens-Voeren
Vol goede moet begonnen we aan de beklimming van de zesde summit ‘de Kattenroth (209m).

Kattenroth

Gelukkig hebben we onze wandelstokken erbij. Het gaat hier behoorlijk steil naar boven, klimmen en glibberen dus! Gelukkig, ook hier blijven we op de been.

Zicht op Sint Maartens-Voeren vanaf Kattenroth

Zicht op Sint Maartens-Voeren vanaf Kattenroth
Ongelooflijk, dit enorme hoogteverschil in zo’n korte tijd! Het ook bedwingen van deze summit gaf ons weer een tevreden gevoel! Bovengekomen werd het feit nog even op een foto vastgelegd.

Jan en Hugo op de top van de Kattenroth

Chris op de top van de Kattenroth

Landgoed AltenbrouckLandgoed Altenbrouck

Via enkele afdalingen, lichtere beklimmingen en glibberenden arriveerden wij uiteindelijk weer in de Steegstraat waar onze auto klaar stond. Het is inmiddels gestopt met regenen!

Steegstraat in Mheer