van Kerkrade naar Orsbach

13 januari 2022 - Beekdaelen, Nederland

Vandaag een speciale dag! Jan en Hugo gaan mee op pad!
Rond 8.45 uur treffen we ons in Nuth bij Jan. Na een heerlijke kop koffie vertrekken wij met twee auto’s richting het start- en eindpunt, respectievelijk Kerkrade en Orsbach.

Ook vandaag hebben wij het zonnige weer helemaal mee. We hebben er dan ook alledrie veel zin in en opgewekt beginnen we te lopen naar ons einddoel voor vandaag, Orsbach in Duitsland.

Via een mooi bospad komen eerst bij de zogenaamde ‘Tempel’ en daarna bij de mooie Hamboskapel.

Onderweg van Kerkrade naar OrsbachOnderweg van Kerkrade naar Orsbach

Uiteindelijk komen we weer uit bij de Anstelerbeek (Amstelbach). We wandelen nu in Duitsland!

Onderweg van Kerkrade naar OrsbachOnderweg van Kerkrade naar OrsbachHaus HeydenHaus HeydenOnderweg van Kerkrade naar Orsbach
Bij een bankje tegenover Haus Heyden maken we een eerste welverdiende pauze. Warme koffie, water, boterhammen, wafels en overheerlijke worstenbroodjes hebben we meegenomen.
Het smaakt allemaal erg lekker!

verse koffie Worstenbroodjes

Over een akkers, diverse weilanden en mooie veldwegen lopen we daarna richting windmolens. Ook komen we langs een restant van de Siegfriedlinie (verdedigingslinie uit WO II)

Onderweg van Kerkrade naar OrsbachSiegfriedlinieSiegfriedlinieSiegfriedlinieOnderweg van Kerkrade naar OrsbachOnderweg van Kerkrade naar OrsbachOnderweg van Kerkrade naar OrsbachOnderweg van Kerkrade naar OrsbachOnderweg van Kerkrade naar Orsbach

Onderweg worden we getrakteerd op mooie vergezichten. Via een graspad en verharde weg lopen we na 15 km het dorp Orsbach binnen. Met onze auto rijden we terug naar het startpunt in Kerkrade om onze 2e auto op te halen. Na een super dag in een mooie omgeving rijden we vervolgens terug naar huis. Onder het genot van enkele heerlijke biertjes evalueren we deze geweldige dagroute.

Biertjes

Maandag vervolgen we ons pad van Orsbach via de Vaalserberg naar Vijlen. Wij verheugen ons er nu al op! Wordt vervolgd!

👣 wandelgroetjes,

Jan, Hugo en Chris