van Mheer naar Eijsden

9 februari 2022 - Beekdaelen, Nederland

Voor vandaag hebben we bewust gekozen om alvast de route van Mheer naar Eysden te lopen. We kunnen namelijk pas laat in de ochtend starten, vandaar.

Na eerst nog een kop koffie bij Jan, vertrekken we om 10.45 uur,. Eerst rijden we naar Eysden waar we de auto bij het stationnetje parkeren. Van hieruit rijden we met de andere auto naar Mheer en parkeren bij de Steegstraat.

Steegstraat in Mheer Steegstraat in Mheer

Rond half twaalf beginnen we opgewekt aan onze etappe naar Eysden. Het is ideaal wandelweer en we weten dan ook nu al dat wij het vandaag drooghouden. Mooi toch!

Vertrek vanuit Mheer Even buiten Mheer Onderweg Modder! OnderwegMaretakkenOnderweg Poort met zicht richting Mesch

Na een paar kilometer glibberen door de modder, klimmen en dalen komen we, ter hoogte van Mesch.  Bij een kruising van veldwegen staat weer een mooi kruisbeeld. Ook een rustbank is aanwezig. Tijd dus voor een warme beker koffie en de boterhammen. Wat smaakt dat heerlijk na zo’n inspanning! Wat hebben we vanaf de bank een schitterend uitzicht.

Kruisbeeld vlakbij Mesch

Pauzeplek met zicht op Mesch

De koffie en boterhammen  zijn op, we kunnen verder. We hebben er echt zin in. Het weer wordt alleen maar beter. Zoals al tijdens de hele route is iedere stap die gezet wordt genieten van de geweldig mooie en afwisselende natuur en vergezichten. Genieten dus!

Fruitbomen onderweg naar Eysden Kruisbeeld onderweg naar Eysden

Onderweg naar Eysden, zicht op Maastricht

Om half drie staan wij bij het stationnetje van Eysden waar onze auto geparkeerd staat. Nu nog even terug rijden naar Mheer, onze andere auto ophalen en rechtstreeks naar huis. Een hele mooie dag is teneinde. Super!