De eerste kilometers….! van Eygelshoven naar Kerkrade

10 januari 2022 - Beekdaelen, Nederland

Vandaag is het dan zover, ik ga mijn eerste kilometers op de DutchMountainTrial lopen! Het weer is fantastisch dat wordt dus genieten!
Gewoon op mijn normale tijd (half acht) opgestaan en rustig naar mijn vertrektijd toegewerkt. Eerst nog lekker ontbijtje en daarna met de auto (eerst de ruiten ijsvrij maken) naar het stationnetje in Eygelshoven, het vertrekpunt van de DMT.

Helaas kunnen Jan (blessure) en Hugo (werk) vandaag (nog) niet meelopen.

Stationnetje Eygelshoven

Op de parkeerplaats bij het stationnetje was gelukkig voldoende plek vrij. Lekker makkelijk! Het feest kan beginnen!!

De overweg……

Rond 10 uur vertrek ik! Eerst het spoor oversteken en idd na 30 meter, kan niet missen, de eerste route-aanwijzing (blauw-witte sticker). Door de poort opweg naar mijn eerste kilometers!!

de route-sticker

De eerste route verwijzing!

De eerste meters……..!

Vakwerkhuis
Na het bekijken van dit mooie vakwerkhuis steek ik de weg over en loop door woonwijk de oude Hopel.

Verwarrend? Helemaal niet, gewoon doorlopen!
De route leidt mij over de 10% helling naar de ingang van het Strijthagerbeekdal. Heerlijk die rust op de vroege ochtend. Geen verkeer, geen zorgen, genietend van de geweldige natuur die ik wandelend doorkruis.

Ingang Strijthagerbeekdal

Onderweg 2Doorkijkje in StrijthagerbeekdalStrijthagermolenKasteel Strijthageneen van de vele vijversPrachtige kleuren

fijn dat er wandelstokken zijn!
Na het veilig passeren van deze geimproviseerde beek-oversteek, gelukkig heb ik mijn wandelstokken mee, sta ik meteen voor een behoorlijk stijgend modderpad. De beklimming van de Wilhelminaberg (summit 1) gaat beginnen!

Naar de top!De eerst modderige helling naar de top!

Klimmen en glijden in de pratsj (= modder!)Omhoog naar de top vd Wilhelminaberg

Na het overwinnen van enkele klim- en glijpartijen ben ik nog maar ongeveer honderd meter verwijderd van de top!
Moe maar voldaan kom ik boven. Door het schitterende zonnige weer word ik getrakteerd op enkele mooie vergezichten richting, Heerlen, Landgraaf en Duitsland! Top! Precies op dit moment belt Jan mij om te vragen waar ik inmiddels ben!

Kijken over het PinkPop-terrein richting LandgraafOp de top van de Wilhelminaberg

Kijken richting Duitsland
Na een kort verblijf boven op de top stond de afdaling op het programma. Een glibberig slingerpad bracht mij, na wat gestuntel, uiteindelijk weer aan de voet van deze eerste summit.

Met behulp van de routebeschrijving is het gelukt om de Trial te vervolgen op weg naar de mooie Anstelvallei.

AnstelvalleiAnstelvallei 2Anstelvallei 3AnstelerbeekKasteel Ehrenstein 2

Anstelerbeek 2

Kerkrade is vandaag het eindpunt van mijn eerste kilometers op de Dutch Mountain Trial. Samengevat een schitterende dag met veel modder maar nog meer mooie natuur!

Donderdag komt het vervolg, van Kerkrade naar Orsbach (Duitsland).

👣 -groetjes,

Chris